Nyt design for Facebook-sider



Som jeg fortalte forleden har Facebook gennem længere tid forberedt et gennemgående redesign af deres “Pages”, eller “Sider” som de kaldes på dansk, så virksomhedsprofiler, politikere og produkter nu får samme personlige fremtoning som almindelige profiler.

Dette redesign er trådt i kraft her til aften, og administratorer af sider er nu blevet bedt om at sikre at alt ser ud som det skal, inden Facebook offentliggør ændringerne. De der allerede har rettet udseendet til kan allerede nu offentliggøre deres nye udseende, hvis de vil.

Blandt de største ændringer er muligheden for at skrive status-updates, samt modtage kommentarer på alle væg-indlæg. Det giver en meget mere aktiv profil-side, som har potentiale til at få langt mere eksponering i fansenes nyhedsfeeds end hidtil, men det stiller til gengæld også større krav til et højt aktivitetsniveau hos indehaveren.

Reaktionerne på Facebook har været blandede. Mange ærgrer sig over deres siders nye fremtræden, mens vi der har haft lidt tid til at vænne os til tanken nok i højere grad ser potentialet. Det er lidt samme diskussion som da Facebook ændrede overordnet layout for et års tid siden. Dengang var mange også utilfredse og ville have det gamle design tilbage. Men i dag er alle vist opmærksomme på dets fordele.

Der er i hvert fald ingen tvivl om at det nye design bringer virksomhederne endnu tættere på deres kunder, og giver endnu bedre muligheder for at knytte relationer. Til gengæld træder applikationerne endnu et skridt længere tilbage i baggrunden. Men det er nu nok også meget godt, så længe der er så langt mellem snapsene blandt dem som lige nu… 😉

4. marts 2009