Nu kan Facebook målrette annoncer geografisk!



I en lille måneds tid har Facebook tilbudt amerikanske annoncører at målrette bestemte byer og områder. I dag blev det også muligt i Danmark. Det er godt nyt for politikere og håndværkere!

Facebook kalder teknologien for “radius targeting”, og tilbyder annoncøren at udvælge sin målgruppe på baggrund af deres geografiske placering. Man kan både målrette specifikke byer samt inkludere opland på hhv. 10, 25 og 50 miles.

Som politiker har jeg længe gået og savnet denne funktion. Den bliver en fornøjelse at benytte i forbindelse med det kommende kommunalvalg. Men også i andre brancher er den nye funktion aldeles brugbar. For eksempel for den lokale håndværker, koncert- og spillesteder og restauranter, som typisk har deres kundekreds i nærområdet.

Funktionen giver i øvrigt også mulighed for nu at undersøge hvor mange af de forskellige byers borgere, der er på Facebook. Sådan noget får statistik-nørden op i mig, så jeg vil fluks gå i gang med en opgørelse! 🙂

Kan du ikke finde din by endnu, skal du ikke fortvivle. Funktionen er tilsyneladende stadig i opstarts-fasen, hvilket betyder at blandt andet de fem største danske byer; København, Aarhus, Ålborg, Odense og Esbjerg endnu ikke er tilgængelige. Men det kommer nok snart…

Og nej, det er ikke mig der har haft en finger med i spillet om at få Hillerød ind før jer andre! 😉

1. april 2009