Bliv klar til Facebook Deals



I sidste uge kom Facebooks Check-in Deals omsider til Danmark, og det betyder at du bør overveje om du er klar til de nye muligheder. Se her hvad du skal gøre.

Siden Facebook Places kom til Danmark i begyndelsen af 2011, har virksomheder, reklamebureauer og forbrugere ventet spændt på at konceptet skulle indfri sit sande kommercielle potentiale med lanceringen Check-in Deals. Det er nemlig først med Deals, at der opstår et naturligt link mellem din butiks Facebook-tilstedeværelse og dens offline-tilstedeværelse i lokalområdet.

I torsdags blev McDonald’s og 7-Eleven så udvalgt som Facebooks officielle lanceringspartnere i Danmark, og siden har begge virksomheder aktivt promoveret særlige tilbud til Facebook-fans der checker ind i butikkerne. McDonald’s opgraderer en Big’n’Juicy menu til stor, mens 7-Eleven tilbyder 2 babybites for 10 kr. og et check-in.

Inden årsskiftet forventer jeg, at Facebook Check-in Deals bliver tilgængeligt for alle danske virksomheder, og derfor bør du nu begynde at udtænke din Deals-strategi med spørgsmål som disse:

  • Hvem udvælger dine Deals?
  • Hvor finder man dem?
  • Hvordan promoveres de?

For at hjælpe dig lidt på vej med overvejelserne har vi lavet denne guide til en hvordan du nemt gør din Facebook Side klar til Deals:

1. Promover dine butikker

Har I flere butikker fordelt over landet, er det vigtigt at jeres Facebook fans nemt kan finde deres nærmeste. Derfor anbefaler vi at I på Siden for selve brandet/kæden placerer en fane, som viser alle butikker frem og lader brugerne klikke sig videre til det de leder efter.

Butiksoversigten kan nemt opsættes i Komfo Platform med vores “TopPlaces”-template. Oversigten sorteres efter flest check-ins og ved hvert Place kan brugerne dele, like og se om vennerne har været der før.

2. Spørg hvad kunderne vil have

Hvorfor ikke spørge fans’ene til råds? Ved at lade dem stemme om hvilke Deals de foretrækker, øger I engagementet, opmærksomhed og attraktivitet på jeres kommende Deals.

Med vores template “LikeMachine” på Komfo Platform, kan du hurtigt opsætte og løbende redigere afsteminger, hvor fans stemmer på favoritterne ved at klikke på “Synes godt om”. Konceptet er ekstremt viralt, da alle stemmer udgives som “like-stories” i fansenes newsfeed og derved promoverer Deals og Side over for alle vennerne.

3. Vis kommende Deals

Når I har besluttet hvilke Deals I vil tilbyde de kommende uger, er der ingen grund til at vente med at promovere dem. Lav en kalender, hvor I viser kommende Deals, så jeres fans kan glæde sig på forhånd.

Med en “FeedBoard” template på Komfo Platform kan I vise kommende Deals på en liste, som sorteres kronologisk eller efter popularitet. Fans kan anbefale Deals ved at like dem eller sende til specifikke venner.

Få flere ideer

Komfos Facebook Side, har vi samlet en oversigt med masser af eksempler på hvordan vores forskellige App Templates kan udnyttes.

Hvad enten dit behov handler om Deals eller ej, er der garanteret også inspiration at hente for dig.

Vil du høre mere om Komfo Platform og hvordan vi kan hjælpe din virksomhed på Facebook, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 35 35 35 03 eller info@komfo.com

 

2. november 2011