Director of Product Innovation & Partnerships, Falcon.io.

ProfilbilledeJeg er født i 1982 og uddannet markedsføringsøkonom. I efteråret 2008 blev jeg beskrevet i de danske medier som den første “professionelle Facebook’er” i Danmark.

I januar 2009 hjalp jeg Hewlett Packard i Danmark med at formulere landets første virksomhedspolitik for ansattes brug af Facebook. De danske medier begyndte samtidig at omtale mig som landets førende Facebook-ekspert.

Fra februar 2010 til januar 2012 arbejdede jeg som Facebook-analytiker hos Komfo.

I februar 2012 flyttede jeg til Dublin, da jeg blev ansat som Client Partner på Facebooks europæiske hovedkvarter.

D. 1. februar 2013 vendte jeg tilbage til Komfo – denne gang i rollen som direktør for den nyoprettede Komfo Ads afdeling, der udviklede software til optimering af Facebook-annoncer. I februar 2014 påtog jeg mig et bredere ansvar for hele Komfo’s produktinnovation, og skiftede i den forbindelse titel til “Director of Product Innovation”.

I starten af 2015 skiftede jeg arbejdsplads til Sitecore, der ejer aktiemajoriteten i Komfo. Der blev jeg ansat som Global Product Specialist og fik ansvaret for den globale udrulning af Sitecore Social, der var den Sitecore-brandede version af Komfo.

Siden august 2015 har jeg været ansat hos Falcon.io, hvor jeg i dag som Director of Product Innovation & Partnerships har det overordnede ansvar for vores langsigtede produktstrategi samt tekniske partnerskaber.

Trods min uddannelsesbaggrund i marketing, har jeg altid interesseret mig mindst lige så meget for de tekniske og psykologiske aspekter af Facebook. Jeg har gennem årene specialiseret mig i Facebook-brugernes sociale adfærd samt hvordan organisationer og virksomheder bedst kan finde deres pladser i Facebooks økosystem. Mine primære arbejdsopgaver gennem tiden har omfattet strategisk rådgivning, foredrag og offentlige optrædener samt produkt- og forretningsudvikling.

Den gennemgående vision i det meste af mit arbejde er, at virksomheder skal finde det punkt, hvor deres kernekompetencer matcher målgruppens sociale behov. Jeg foretrækker produktudvikling frem for push, tror at åbenhed skaber værdi og ved at der er god plads til kommercielle tiltag på Facebook – men det kræver knivskarp strategi og at man tør give modtageren indflydelse på produktet.

Generelt overlader jeg det til mine samarbejdspartnere og kollegaer at bedømme mine evner. Med efterhånden 6 års professionelt arbejde med Facebook – herunder et år som ansat hos Facebook selv – og hundredevis af kunder og cases i rygsækken, synes jeg dog godt jeg nu kan tillade mig at kalde mig specialist i social media marketing – og i særdeleshed Facebook. Jeg håber du er enig. 🙂